Thursday, January 19, 2012

'TyIcKooUnS'


Setelah sebulan lebih  berhempas pulas memerah keringat dan otak, akhirnya watak manan dan filem 'TyIcKooUnS' telah tamat utk sesi penggambaran. Sekarang cuma yang tinggal adalah proses-proses seterusnya, kerja-kerja studio dari segi editing, dubbing dan sebagainya.

Kalau nak dikirakan hari yang aku terlibat dalam pembikinan cerita ni,  memanglah tak kesemuanya hari yang aku ada, tapi bila setiap kali munculnya hari dan penampilan aku dgn Bront, pastinya ia akan melibatkan babak-babak meroyan (fighting), letihnya seolah mcm sebulan lebih hanya kami yg bekerja, ini 'kerja keras' namanya.

Project 'TyIcKooUnS' ni sekali lagi menggandingkan aku dengan Bront Palarae, orang yang aku anggap sebagai abang aku sejak dari awal pembabitan aku dalam seni lakon.
Kali pertama kami berganding adalah untuk filem'Anak Halal' arahan Osman Ali pada tahun 2006, dan drama bersiri 26 episode TV3 yg bertajuk 'SinDarEla' arahan Shahrul Ezad Mohamedin tahun 2008.
Selepas drama bersiri tu aku dgn Bront dipertemukan sekali lagi dalam filem abang Osman Ali yg bertajuk 'Jiwa Taiko' (sebelum ni 'BaraJiwa') pada tahun 2010, dan yg terbaru... aku berganding lagi dengan Bront dalam 'TyIcKooUnS' 2011. 

Rasa mcm dah banyak project aku bersama Bront, dan ye... aku semakin rasa selesa berlakon dengan dia, lagipun kalau tak berlakon bersama, kami masih tetap kerap berjumpa, tempoh berkawan dengan bront pun dah seusia dengan pembabitan aku dalam dunia lakonan ni. Tapi dalam selesa tu aku goyang jugak kalau ada adegan-adengan 'fighting' dengan mamat ni, dia ni jenis terlebih method, pernah tumbuk muka aku sampai pecah bibir dlm 'SirDarEla'. Binawe lu!



Selain dari aku dan Bront, antara pelakon lain yang terlibat dalam 'TyIcKooUnS' adalah Aaron Aziz, Wan Hanafisu, Kamarul Hj Yussof (gagak hitam), Adam Corrie, Usop Wilcha, Ihlal Azman, Aman Graseka, Dato Malek Nor, Anzalna, Shuib (sepah), Taukeh (raja lawak) dan ramai lagi.

'TyIcKooUnS' yang diterbitkan oleh WORLDWIDE FAR EAST SDN. BHD ini menceritakan tentang perebutan kuasa dan takhta, penipuan, penyelewengan dan keganasan yang berlaku disebuah pekan yg bernama 'Ciam Pang'. kawasan itu memang tidak wujud dalam peta Malaysia atau peta dunia, tetapi dicipta khas untuk cerita ini. Sebuah filem yg penuh dengan mesej dan perkara-perkara sinonim yang berlaku dalam kehidupan seharian kita pada masa kini.

Aku 'respect' dgn usaha keras pihak penerbit, pengarah, penulis, pelakon-pelakon dan semua krew teknikal yang terlibat dalam menghasilkan produk ini. Semuanya telah berusaha untuk menghasilkan yang terbaik. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang 'TyIcKooUnS', nantikan kemunculan filem ini di pawagam pada hujung tahun nanti. Insyaallah.. Peace!

Wan Hanafisu sebagai 'Cikgu Gadak'





5 comments:

  1. bro remy ishak.. follow my blog back ley x? plez. hehehx..

    ReplyDelete
  2. 'TyIcKooUnS'- mesti best n mesti tengok!

    ReplyDelete
  3. oo bront tumbuk remy ya...marah ni

    ReplyDelete